Feilbestilling hos NSB

Publisert: 13.02.2018

Jeg gjorde en feilbestilling på NSB sine nettsider og bestilte to miniprisbilletter i stedet for èn. Ringte NSB og ifølge dem har jeg ingen angrerett bortsett fra fire timer etter at billettene ble kjøpt, eller så må jeg avbestille. Er dette riktig? Jeg har enda ikke betalt for billettene, så det høres litt rart ut at jeg ikke skal ha noen rettigheter når jeg enda ikke har gjennomført kjøpet. Har NSB rett i dette spørmålet eller må jeg som kunde eller forbruker bare ta tapet?

Svar:

Som kunde kan man godt bli bundet av en bestilling før varen eller tjenesten er betalt. Det er likevel noen minimumskrav til salg på Internett, til beskrivelse av tjenesten og prisen, og til at det tydeliggjøres når bestillingen er bindende.

Det er ingen lovfestet angrerett ved salg av persontransporttjenester. En eventuell angrerett må derfor følge av salgsvilkårene. Jeg har ikke sjekket disse, så om svaret du fikk stemmer med NSB's salgsvilkår, kan jeg ikke vurdere.

Del denne artikkelen: