Fått for mange varer i posten

Publisert: 09.09.2019

Har en del eksempler der jeg har fått tilsendt produkter som jeg ikke har bestilt, eller fått tilsendt et for mye. Ikke feil med en jakke, fikk tilsendt en ny jakke som erstatning etter å ha sendt inn min gamle. Litt etter fikk jeg enda en jakke i posten, prisen var på rundt 3000 kroner. Jeg hadde også problemer med et elektronisk produkt til 13 000 kroner, sendte det inn. Fikk nytt sendt til meg i posten, to uker etter får jeg enda et. Må jeg si ifra om feilen, kan jeg få krav om å betale?

Svar:

Jeg vil anbefale at du sier fra om feilen, tar vare på kvittering for sending av postpakke og evt. ber om å få refundert porto-kostnadene dersom det ikke er fri retur. Å beholde noe man har mottatt og som man vet man ikke har rett til å beholde, kan potensielt utløse krav om tilbakelevering og evt. erstatning dersom gjenstanden ikke sendes tilbake.

Med vennlig hilsen, advokat Ida Helene Braastad Balke

Del denne artikkelen: