Reklamasjon

Reklamere på brukt motorsykkel

Publisert: 23.09.2020

Kjøpte en motorsykkel brukt for 1 år siden, og motoren har nå havarert. Den ble beskrevet som "godt vedlikeholdt" i annonsen, men fikk ikke med servicehefte av selger. Nå nekter han på bistå med skaden som har oppstått. Har jeg en sak?

Les mer

Vesentlige mangler på bobil

Publisert: 04.09.2020

Vi har kjøpt en brukt bobil med forhandler. I ettertid har det kommet frem fra 2 andre forhandler, forrige eier og også ei som var interessert i kjøpe bilen 2 dager før oss, at forhandler vi kjøpte bilen hos IKKE fortalte oss om skaden på bilen. Alle de andre har bekrefta det, men selger påstår han ikke visste. Vi vil heve salget, men han nekter. Hvordan kan han komme unna med å holde viktig info om bilen unna oss og lyve at han ikke visste. 2 ganger før har de prøvd å fikse dør, og en 3. gang nå.

Les mer

Selger vil heve kjøp, nekter prisavslag

Publisert: 03.09.2020

Kan jeg kreve en bobil jeg har kjøpt privat bli utbedret, ikke hevet. (Selger ønsker å ta bilen tilbake, men jeg har gjort forandringer som blir kostbart å gjenopprette dersom selger krever det). Begge er enige om at råteskaden er vesentlig. Selger ønsker at jeg hever kjøpet, jeg vil ha skaden utbedret. Kan jeg det?

Les mer

Reklamere på bruktbil

Publisert: 03.09.2020

I desember 2019 kjøpte jeg en bil fra bilfirma i Oslo. Lørdag 22/08 var jeg avgårde til en annen selger da tanken var innbytte til en annen bil. Da selger begynner å se på bilen jeg har kjøpt hos firmaet, så spør han om bilen har vært kondemnert på grunn av at han så at flere dører, bakfanger osv var lakkert opp igjen. Jeg har ikke fått noen opplysninger om at bilen er lakkert/rettet opp om den har vært ute for ulykke. Hvordan tar jeg dette med firmaet? Grunnlag for å heve kjøp? Verditap av bil.

Les mer

Reklamasjon på bobil

Publisert: 02.09.2020

Jeg kjøpte 20. juni en bobil. Allerede på vei hjem fra Bergen fikk jeg problemer. Problemene har fortsatt hele sommeren og i forrige uke godtok selger å heve kjøpet. De har hele tiden prøvd å unndra seg å betale for utgifter som ikke har med selve motoren å gjøre. Lurer på hvilke rettigheter jeg har. Kostnader som jeg hadde ved kjøp, som fly og hotell i Bergen. Omregistrering. Utbedringer på bilen. Inventar som er kjøpt inn. Bankrenter?

Les mer

Bilforhandler tilbakeholdt informasjon

Publisert: 02.09.2020

Når en kjent bilforhandler tilbakeholder viktige opplysninger ved et bruktbilkjøp som de har lagt ved tilstandsrapport som ikke sier noe om at bilen var nesten kondemnert og store skader, har jeg da rett til å heve kjøpet, eller omkjøp? Til sakens opplysninger har det vært flere forhold med bilen i etterkant av kjøpet som muligens kan relateres til dette. Jeg har meldt dette inn til forsikringsselskap også. Ønsker bistand i saken og en uttalelse fra en kyndig.

Les mer

Føler seg lurt etter laptop-kjøp

Publisert: 02.09.2020

Jeg har kjøpt en laptop fra en forhandler. Jeg ble fortalt at det var en demovare som hadde stått 3 måneder i butikken. Da jeg kom hjem oppdaget jeg noen bulker, men tenkte ikke noe mer på det. Noen måneder senere begynte skjermen å flikre, og da oppdaget jeg gjennom lenovo sin garanti at laptopen var fire år gammel. Her har jeg tydelig blitt løyet til og svindlet. Problemet er at jeg ikke har noen håndfaste beviser, og det blir ord mot ord. Hvilke rettigheter har jeg?

Les mer

Reklamere båtkjøp

Publisert: 02.09.2020

Jeg kjøpte en båt, Tresfjord 26ft. med en Volvo Penta 60HK for kr.40 000.- cash. Båten skulle være istand, men allerede på hjemturen fra Vevang til Kr-sund begynte motoren å koke.Og så lakk den både girolje og motorolje. Vi kom oss såvidt hjem og siden har det bare ballet på seg. Nå står motoren fullstendig låst og er helt ubrukelig. Jeg har fått fagfolk til å konstatere dette. Så båten må ha ny motor. Kjøpte den for ca.3 måneder siden, og har ikke brukt den i det hele tatt. Hva skal jeg gjøre?

Les mer

Heve bobilkjøp

Publisert: 02.09.2020

Vi har kjøpt en bobil som vi ikke er fornøyd med. Vi har måttet fikse radioen selv, da den krevde passord og brukermanual som skulle inneholde passord var ikke i bilen. Vi måtte fikse lås i dørene som ikke var i orden etter utlevering. Madrass manglet, som vi vi selv fiksa bestilling på som vi ikke får glede av pga lang leveringstid. Knapp falt av som måtte bestilles, dør måtte fikses da vi måtte bruke unødvendig makt for å få igjen. Skriftelig mail er sendt der vi ønsker å heve kjøpet. Avvist.

Les mer

Reklamasjon på drill

Publisert: 02.09.2020

Nettbutikk avviser reklamasjonskrav på drill og påstår skrapemerker på siden av metallchuck er tegn på overbelastning frå brukerens side. Noko det åpenbart ikkje er, men snarere tegn på bruk ved trang tilkomst. Deretter påstår dei at forbrukerkjøpsloven §18 ilegger forbrukeren bevisbyrden og fraskriver seg videre bevisplikt. Er dette riktig tolkning av loven? I tillegg har bedriften fått produktet reparert uten samtykke og fakturert for det. Det overasker meg om det er lov.

Les mer
1 2 3 6