Forsikring

Forsikringsoppgjør- gratis behandling i Finansklagenemnda – forsikringsoppgjør

Publisert: 12.08.2015

Hvis du mener det er gjort en feil, eller er misfornøyd med forsikringsoppgjøret, kan du klage til Finansklagenemnda. Behandlingen i nemnda er gratis. Avgjørelsene er ikke bindene for partene, men erfaringen viser at de fleste slår seg til ro med nemndas beslutninger.

Les mer

Yrkessykdom – uenighet om årsaker til yrkessykdom

Publisert: 12.08.2015

Du må oppfylle en lang rekke kriterier for å få godkjent en sykdom som yrkessykdom. Sykdommen kan oppstå lenge etter at arbeidsforholdet er avsluttet. Det blir ofte tvister om hvorvidt en sykdom skyldes skadelig påvirkning på arbeidsplassen.

Les mer

Voldsoffer – du kan få voldsofferstatning fra staten

Publisert: 12.08.2015

Lov om voldsofferstatning gir den som har vært utsatt for vold, rett til erstatning. Erstatningen utbetales av staten, som igjen krever inn pengene fra den som er dømt for vold. Ordningen betyr at voldsofre slipper å forholde seg til gjerningsmannen.

Les mer

Boligsalg – flere boligsalg havner i retten

Publisert: 05.08.2015

Når det oppstår tvister om boligsalg, kan det ofte være lav terskel for å gå til rettssak. Advokatene opplever at stadig flere tvister havner i retten. For mange kjøpere er selgers forsikringsselskap en krevende motpart.

Les mer

Forsikringsoppgjør – vanskelige forsikringsoppgjør etter brann

Publisert: 05.08.2015

Etter en brann vil det noen ganger oppstå uenighet mellom forsikringsselskapet og forsikringstakeren. Uenigheten kan gjelde årsaken til brannen, omfanget av skadene og i hvilken grad forsikringstakeren har ansvar for brannen.

Les mer

Boligsalg – stadig flere boligsalg havner i retten – hjemforsikring

Publisert: 05.08.2015

Når det oppstår tvister om boligsalg, er det ofte lav terskel for å gå til rettssak. Advokatene opplever at flere tvister om boligkjøp havner i retten i dag enn tidligere. For mange kjøpere er selgers forsikringsselskap en krevende motpart.

Les mer

Pass på klagefristen ved feil eller mangler

Publisert: 05.08.2015

Hvis du oppdager feil eller mangler ved en vare eller tjeneste, må du ta mangelen opp med selgeren innen rimelig tid. Mange forbrukere taper sine rettigheter fordi de klager for sent, og advokatenes råd er å klage så snart du oppdager problemet.

Les mer
1 4 5 6