Angrerett

Angrer på leie av høyttalerpakke

Publisert: 21.02.2020

Vi har signert en avtale på leie av en høyttalerpakke. Noen dager senere finner vi ut at vi ikke ønsker dette. I kontrakten står det at vi må betale tilbake full sum for pakken om det er reservert. Og i følge selskapet reserverte de dagen vi signerte. Altså har vi ingen måte å trekke oss på. Er det noen løsning? Angrerett?

Les mer

Angrerett på kjøp fra privatperson

Publisert: 30.01.2020

Jeg kom over en annonse på finn.no hvor selger ønsket å selge en konsertbillett. Vi avtalte at jeg skulle treffe han for overlevering av billett et par dager etter. Dagen etter avtalen var inngått sendte jeg melding på finn.no at jeg ble hindret i å dra på konserten. Jeg mener jeg sa ifra i god nok tid for selger til å finne andre kjøpere, dette mente ikke kjøper og tok saken til Forbrukerrådet. Hvilke lover gjelder? Og er det sånn at man ikke kan angre på kjøp fra privatpersoner?

Les mer

Angrerett på medlemskap hos treningsstudio

Publisert: 16.01.2020

Jeg undertegnet en kjøpskontrakt i et treningsstudio i går. Jeg leste ikke gjennom kontrakten før jeg kom hjem. Der står det at jeg ikke kan løses fra kontrakten uten å måtte betale hele årsbeløpet. Hva med angrefristen her?

Les mer

Må betale for avbestilt russelogo

Publisert: 25.11.2019

Bestilte russelogo over nett. Ringte så selskapet for å avbestille logoen, fordi vi jeg fant et selskap med gunstigere priser. I ettertid har selskapet ringt meg og sagt at logoen måtte avbestilles over mail og fikk beskjed om å betale 5000 kr. Produktet var i tillegg langt unna det vi hadde bestilt i første omgang.

Les mer

Må betale deler av avbestilt sofa

Publisert: 03.09.2019

Har bestilt en sofa for 2 uker siden, med 6 uker leveringstid. Spurte i dag om jeg kunne avbestille den da jeg angret. Fikk da beskjed om at jeg må betale kr. 2000 kr. Jeg har ikke skrevet under på noe papirer. Må jeg betale dette?

Les mer

Feilbestilling hos NSB

Publisert: 13.02.2018

Jeg gjorde en feilbestilling på NSB sine nettsider og bestilte to miniprisbilletter i stedet for èn. Ringte NSB og ifølge dem har jeg ingen angrerett bortsett fra fire timer etter at billettene ble kjøpt, eller så må jeg avbestille. Er dette riktig? Jeg har enda ikke betalt for billettene, så det høres litt rart ut at jeg ikke skal ha noen rettigheter når jeg enda ikke har gjennomført kjøpet. Har NSB rett i dette spørmålet eller må jeg som kunde eller forbruker bare ta tapet?

Les mer

Nettauksjon – ingen angrerett på nettauksjoner

Publisert: 12.08.2015

Angrerettsloven gjelder ved kjøp av varer i nettbutikker, men ikke hvis du kjøper brukte gjenstander gjennom nettauksjoner.

Les mer

Angrerett – forbrukere har angrerett ved netthandel

Publisert: 05.08.2015

Forbrukere som har inngått en kjøpsavtale ved fjernsalg eller salg utenom faste forretningslokaler, har som hovedregel angrerett etter reglene i angrerettloven. Dette innebærer at du som forbruker kan ombestemme deg også etter at varen er levert.

Les mer