Angrefrist

Angrer på bud på Finn.no

Publisert: 25.03.2018

La inn et bud på Finn på en sofa til kr 7500. Angret og ga beskjed at det ble ikke noe kjøp likevel. Selger vil ikke godta det og mener eg må hente sofaen og betale henne de 7500 kr. Er det ikke lov å angre?

Les mer

Feilbestilling hos NSB

Publisert: 13.02.2018

Jeg gjorde en feilbestilling på NSB sine nettsider og bestilte to miniprisbilletter i stedet for èn. Ringte NSB og ifølge dem har jeg ingen angrerett bortsett fra fire timer etter at billettene ble kjøpt, eller så må jeg avbestille. Er dette riktig? Jeg har enda ikke betalt for billettene, så det høres litt rart ut at jeg ikke skal ha noen rettigheter når jeg enda ikke har gjennomført kjøpet. Har NSB rett i dette spørmålet eller må jeg som kunde eller forbruker bare ta tapet?

Les mer

Angrefrist på nettdatingside

Publisert: 18.10.2017

Spørsmål om angrefrist: Jeg tegnet et prøveabonnement på en datingtjeneste, som varte 5 dager og kostet noen få kroner. Etter 5 dager ble prøveabonnementet automatisk oppgradert til et tremånedersabonnement som kostet mye. De hadde informert meg (med liten skrift...) da jeg tegnet prøveabonnement om at denne oppgraderingen skulle skje. Jeg ønsker å bruke angreretten på oppgraderingen. Prøveabonnementet ville jeg ha, men ikke oppgraderingen. Spørsmålet er: fra hvilken dato gjelder angrefristen?

Les mer

Angrefrist på sydenferier

Publisert: 09.06.2016

Er det angrefrist på kjøp av sydenferier når denne allerede er betalt?

Les mer

Forbrukerklage – gratis saksbehandling i klagenemnder

Publisert: 13.08.2015

Det offentlige Forbrukertvistutvalget har myndighet til å avgjøre tvister om forbrukeres kjøp av varer og tjenester. I tillegg har en rekke bransjer egne klagenemnder der Forbrukerrådet er representert. Saksbehandlingen er gratis for forbrukere.

Les mer

Forbrukerklage – egen ordning for forbrukerklage i EU

Publisert: 12.08.2015

Stadig flere handler i utlandet via Internett eller på utenlandsreiser. Forbrukernes rettigheter er avhengig av hvor varen er kjøpt. Det store skillet går mellom varer kjøpt i EU-land og varer kjøpt i land utenfor EU.

Les mer

Angrerett – forbrukere har angrerett ved netthandel

Publisert: 05.08.2015

Forbrukere som har inngått en kjøpsavtale ved fjernsalg eller salg utenom faste forretningslokaler, har som hovedregel angrerett etter reglene i angrerettloven. Dette innebærer at du som forbruker kan ombestemme deg også etter at varen er levert.

Les mer