Emneord: Angrefrist

Forbrukere har angrerett ved netthandel

Oppdatert 18.11.2014 Emner: Kjøp, salg og leie , Reklamasjon , Handle på Internett , Angrefrist , Kjøp av tjenester , Kjøp av nye gjenstander , Angrerett

Forbrukere som har inngått en kjøpsavtale ved fjernsalg eller salg utenom faste forretningslokaler, har som hovedregel angrerett etter reglene i angrerettloven. Dette innebærer at du som forbruker kan ombestemme deg også etter at varen er levert.

Billig saksbehandling i klagenemnder

Oppdatert 22.10.2014 Emner: Kjøp, salg og leie , Reklamasjon , Klagefrist , Handle på Internett , Angrefrist , Kjøp av tjenester , Kjøp av brukte gjenstander , Kjøp av nye gjenstander , Rett til å holde tilbake betaling

Det offentlige Forbrukertvistutvalget har myndighet til å avgjøre tvister om forbrukeres kjøp av varer og tjenester. I tillegg har en rekke bransjer egne klagenemnder der Forbrukerrådet er representert. Saksbehandlingen er gratis for forbrukere.

Les mer om forbrukerklager

Egen ordning for forbrukerklager i EU

Oppdatert 02.10.2014 Emner: Kjøp, salg og leie , Reklamasjon , Klagefrist , Handle på Internett , Angrefrist , Kjøp av tjenester , Kjøp av brukte gjenstander , Kjøp av nye gjenstander , Rett til å holde tilbake betaling

Stadig flere handler i utlandet via Internett eller på utenlandsreiser. Forbrukernes rettigheter er avhengig av hvor varen er kjøpt. Det store skillet går mellom varer kjøpt i EU-land og varer kjøpt i land utenfor EU.

Les mer om forbrukerklage i EU

Treff i Finn advokat

Totalt 1784 advokater innen Angrefrist.